2023.08.03.
Megérkezett legújabb frissítésünk és vele több újdonság is, melyek közül az egyik legfontosabb a hitelkeretfigyelés. Tovább olvasva Te is részletesen tájékozódhatsz mindenről, ezáltal használatukat be tudod illeszteni mindennapi munkafolyamataidba.
Mostantól be tudsz állítani hitelkeretet partnereidnek. A megadott hitelkeret eléréséről/túllépéséről beállítástól függően értesítést kaphatsz te magad és partnered is emailben, valamint ERP rendszeren belüli értesítést is küldünk.
A legnagyobb változást a partnereid adatlapján fogod tapasztalni, ugyanis teljesen átalakítottuk a Pénzügy fület. Hogyha üresen hagyod a Hitelkeret mezőt, a rendszer figyelmen kívül hagyja a funkciót, így használata opcionális.
Ha azonban kitöltöd a hitelkeret mezőben az összeget, onnantól kezdve aktív lesz a hitelkeret figyelés a D4S rendszeredben.
1. Amekkora összeget megadsz a hitelkeret mezőben, az lesz az, amíg gyűjtögetheti a partner a lejárt számláit anélkül, hogy téged a rendszer figyelmeztetne, mikor neki állítasz ki számlát. Megadhatod, hogy ha partnered meghaladta a hitelkeretet, akkor a rendszer csak figyelmeztessen erre számla kiállításakor, vagy pedig tiltsa is le a számla kiállításának lehetőségét. Tiltás esetén amennyiben azonnali kiegyenlítésű fizetési módot választasz (pl.: készpénz), akkor engedni fogja a számla kiállítását, hiszen ez esetben feltételezhetően a számla kiállításának pillanatában beérkezik a pénz.
2. Hátralékot akkor kezd el számolni a rendszer, amikor elkezdenek gyűlni a partner lejárt számlái. Ez a mező általad nem módosítható, ezt a rendszer magától tölti ki. Kiválaszthatod, hogy a hátralékról hogyan értesítsünk téged, kiküldjön a rendszer egy e-mailt vagy pedig a belső értesítési központba érkezzen egy értesítés.
3. Megadhatod, hogy a számla lejárati dátumához képest akarsz-e még haladékot adni partnerednek a kiegyenlítésre. Ha 0 nap a haladék, akkor a lejárat napján kerül be a számla összege hátraléknak, ha 1 nap a haladék, akkor a lejárat napja után 1 nappal. Itt tudod azt is megadni, hogy hitelkeret túllépés esetén kinek küldjön e-mailt a rendszer, a partnernek vagy cégednek arra az e-mail címre, amit a cégadatokban megadtál. (ez csak abban az esetben érvényes, ha fentebb az értesítés formáinál e-mail küldést választottál ki)
4. Kiválaszthatod, hogy a partnereddel való üzleti kapcsolat mennyire jelent számodra kockázatot.
5. Ide kerülnek az adott partnered lejárt állapotú számlái, aminek összegéből a hátralék (2. pont) számolódik. Szűrhetsz időintervallumra, illetve a listanézetben láthatod a számla sorszámát, lejárati dátumát, bruttó összegét és a pénznemét.
A Rendszerbeállításokban a Partner fülön is találsz egy újdonságot a hitelkerettel kapcsolatosan:
Beállíthatod azt, hogy a rendszerben manuálisan történő rendelés készítése esetén is figyelmeztessen-e a rendszer a kimerült hitelkeretre, vagy esetlegesen tiltsa is meg a rendelés véglegesítésének lehetőségét.
Nézzünk egy partnert, akinek 1 millió Ft a hitelkerete, de van egy számlája, ami ezt meghaladja és már lejárt. Ezt így látjuk a partner adatlapján:
Ezek után próbáljunk meg neki kiállítani egy számlát. Amint kiválasztjuk a partnert a számlán, figyelmeztet minket a rendszer, hogy túllépte a hitelkeretét:
Ha az OK gombra kattintunk és haladunk tovább a számla kiállításával, a véglegesítés gombra kattintva újra kapunk egy figyelmeztetést és azt is megkérdezi a rendszer, hogy biztosan szeretnénk-e kiállítani a partnernek számlát. Ha az igen gombra kattintunk, megcsinálja a számlát, ha a nem gombra, akkor pedig nem:
Tehát, mikor a partnernél csak figyelmeztetést kapcsolunk be a hitelkeretre vonatkozóan, akkor ettől függetlenül kiállíthatjuk a számlát.
Amikor a tiltást állítjuk be egy partnernél, akkor a rendszer nem fogja engedni kiállítani neki a számlát. Ez esetben ilyen értesítést fogunk kapni a partner kiválasztásakor vagy a véglegesítés gombra kattintva:
Amennyiben a partner adatlapján bepipáltad, hogy szeretnél belső értesítést kapni a hitelkeret túllépésről, akkor ilyenkor az értesítési központban láthatod ezt felugró értesítésként, illetve az összesre kattintva részletesen is.
Ha e-mail értesítést is bejelölsz, akkor e-mailen keresztül is meg fogod kapni a figyelmeztetést, amint egy partnered átlépi a hitelkeretét:
Illetve beállíthatod azt is, hogy a partner is kapjon e-mailes értesítést, amennyiben a hitelkeretét túllépte:
Az új frissítés lehetővé teszi azt, hogy a kontrolling kimutatási listákban csak azoknak a telephelyeknek a bizonylataira vonatkozó statisztikákat láthasd, amelyik telephelyek hozzá vannak rendelve. Dolgozókhoz telephelyet az adatlapjukon tudsz beállítani, akár egyet, akár többet. Ezt utána a Profilra kattintva lehet látni és több telephely esetén kiválasztani, hogy épp melyiken tartózkodsz.
Csak annak a telephelynek a kimutatásait látod, amelyiket itt kiválasztod. Amennyiben több telephelyhez is hozzá vagy rendelve és az összesnek a kimutatásait szeretnéd látni, akkor a Profilomra kattintva a Beállításoknál a Telephelyek fülön belül kapcsold be a „Minden telephely bizonylatainak mutatása” gombot. Innentől kezdve az összes telephelyed bizonylatainak kimutatását látni fogod a Kontrollingon belül.
A Profilomban lehetőség van alapértelmezett bizonylattömböket kiválasztani pénztárbizonylatokhoz és banki bizonylatokhoz is. A tömbök pénzneme alapján pedig felajánlja a rendszer a pénztárak és a bankok kiválasztását is. Ennek eredményeképpen, amikor új pénztárbizonylatot akarsz létrehozni, vagy származtatni számlából, alapértelmezetten az itt megadott adatokkal tölti ki a rendszer a bizonylattömb és pénztár mezőket, illetve ugyanígy a bank esetében is.
Mostantól használhatsz áras termékkeresőt a raktári mozgások és a gyártási bizonylatok készítésekor is. Ehhez a rendszerbeállításokat kibővítettük raktári mozgás füllel, ahol beállíthatod a már megszokott csúszkával, hogy a termékkeresőben árakat vagy készletet szeretnél látni, illetve ugyanezt megcsináltuk a gyártás fülön is.
Mikor letöltesz egy belföldi szállítói számlát a NAV rendszeréből, előfordulhat, hogy nem azzal a termékkóddal töltődik be, amelyiken te nyilvántartod a rendszeredben. Amennyiben így hagynád a kimutatásaid nem lennének megfelelőek. Ezen azonban könnyedén segíthetünk legújabb frissítésünkkel, ami lehetővé teszi, hogy kiválaszd a törzsből a megfelelő termékkódú terméket, majd a csere gombra kattintva beilleszd. Minden adata (név, ár, áfakód, stb.) az eredeti marad, csak a termékkódot cseréljük ki.
1. Kattints a termék neve melletti kereső ikonra a részletes kereső eléréséhez.
2. Válaszd ki a terméket, amire szeretnéd cserélni a jelenleg a számlán szereplő tételt.
3. Kattints a Csere gombra, és a rendszer rögtön cseréli a termékkódot.
Kérdés esetén keresd Ügyfélszolgálatunkat a help@d4s.hu e-mail címen!
Copyright © Dream4sys Kft. 2024. | Minden jog fenntartva | Adatvédelmi tájékoztató | DREAM4SYS ERP