2025.06.10.
Egy hosszabb időszak maradt ki legutóbbi bejegyzésünk óta, ennek oka, hogy nagy munkában volt fejlesztői csapatunk: az elmúlt hónapokban egy nagyobb fejlesztési csomagnak köszönhetően számtalan újdonság és frissítés került be a D4S rendszerébe, melyekről a megszokott módon, részletesen tájékoztatjuk Partnereinket. Fejlesztéseinket mindig azon elv alapján készítjük, hogy használatukkal megkönnyítsük a rendszer mindennapi alkalmazását, az újabb és újabb funkciók segítségével pedig minél inkább a cégek saját folyamataira szabhatóak legyenek az egyes modulok, illetve almodulok.
Legfrissebb blog bejegyzésünket a 2.54-es verzió újdonságaival kezdjük: azon Partnereink, akik napi szinten használják a számlázó modult, bizonyára már láthatták, hogy a Vevőszámlák listanézetébe bekerült egy új oszlop „Szállítólevél állapot” megnevezéssel (az alapértelmezett nézetben ez az oszlop az „Állapot” ás a „NAV állapot” jelzésű oszlopok után található).
Milyen újdonságot jelent számunkra ez az oszlop? Ha számlából származtatunk szállítólevelet, akkor vevői oldalról nézve, három opció lehetséges: egyik állapot a „Kiadva” (zöld színnel jelölve - ez azt jelenti, hogy készült szállítólevél, az összes tétel, ami a számlán szerepel, az ki lett adva), a másik állapot a „Részben kiadva” (ez esetben is készült szállítólevél, a számlán szereplő tételekből valamennyit már kiadtunk, de nem az összeset, sárga színt kapott), ha pedig egyáltalán nem készült szállítólevél a számlából, akkor piros színezéssel „Nincs kiadva” megnevezést olvashatunk az új oszlopunk állapotsoránál.
Az új oszlop szállítói oldalról, a Szállítói számlák esetében is látható, neve „Bevételezés állapot”: ez esetben „Nem érkezett”, tehát nem történt bevételezés (pirossal), „Részben beérkezett”, tehát van bevételezés, de nem tartalmazza az összes tételt, ami a számlán van (sárgával), illetve „Beérkezett”, tehát történt bevételezés és az összes tétel rajta van a számlán (zölddel) állapotokkal különböztetjük meg az áru érkezésének aktuális állapotát. A fejlesztésnek köszönhetően a listanézetben egyből láthatjuk, hogy melyik az a jelzett állapot, amivel még lesz feladatunk a továbbiakban. A rendszer már korábban is lehetőséget biztosított arra, hogy nyomon kövessük mindezt a Kapcsolódó bizonylatok fülre kattintva, az új oszlopnak köszönhetően, viszont a programba belépve a számlák listanézetéből azonnal mutatja számunkra a szállítólevél vagy éppen a bevételezés állapotát.
Szintén a 2.54-es verzió egyik újdonsága, hogy a Partnerek résznél, a gyorsrögzítő adatlapot kiegészítettük az EU adószám mezővel, így biztosítva a lehetőséget, hogy EU-s partnereknek is tudjunk számlázni a jelzett módon. Idézzük fel, hogy mit is jelent rendszerünkben a gyorsrögzítés lehetősége Partnerek esetében: ha készítjük a bizonylatot, de nem szerepel a partnertörzsben az ügyfelünk, akkor a zöld plusz gombra kattintva a bizonylatról is indíthatjuk a partnertörzsbe történő felvételét. A visszajelzések alapján ez a funkció igencsak kedvelt Ügyfeleink körében, így mindenképpen szerettük volna mielőbb pótolni hiányosságunkat az EU-s adószám mezőt illetően.
A raktározásra vonatkozóan is tartalmaz egy nagyobb újdonságot a D4S rendszer 2.54-es frissítése, melynek köszönhetően a polcok kódja után láthatóvá váltak zárójelben az elérhető készletmennyiségek. Szemléltetve a folyamatot: keresünk a raktárban egy terméket, de 100 db polcunk van, rengeteg időnket elvenné, mire megkeressük, hogy melyik polc, melyik sorában, pontosan melyik helyen találjuk meg. A Szállítólevél készítése során a legördülő menüben legfelül láthatjuk azon polcok listázását, ahol van készletünk, ez alatt pedig nincs készleten megjelöléssel a fennmaradó azon polcokat. A könnyebb tájékozódás érdekében a polcokat ABC sorrendben láthatjuk a legördülő menüben.
Az ÁFA választó rész is továbbfejlesztésre került ebben a verzióban: a Rendszerbeállításokon belül, a termék fülön található áfaválasztó korábban csak az Értékesítéshez, illetve Beszerzéshez kapcsolódó bizonylatokon volt elérhető, a fejlesztés után immáron a raktári bizonylatokon is megtalálhatjuk. Idézzük is itt fel az Áfaválasztó fontosságát: az ÁFA, ami a bizonylatokon számolódik, beállítható, hogy valójában mi alapján számolódjon, erre két opció van - ha a terméktörzsbe rögzítve van a termék, ahhoz kapcsolódóan a termék adatlapján kötelezően kitöltendő az ÁFA, tehát, ha az Áfaválasztó kapcsolóját „Termék”-re állítjuk, akkor ezt módszert alkalmazza a rendszer. A kapcsolót „Ország”-ra állítva, akkor az adott országra vonatkozó ÁFÁ-t fogja használni a rendszer a tételsorban.
Egy korábbi fejlesztés kiegészítéseként módosítottuk a bankszámlaszám figyelmeztetés lehetőségét partnerek esetében: a partnertörzsben egy adott partnerhez rögzítésre kerülhet bankszámlaszám, ami a nyomtatási képen is megjelenhet, - ha nem lett az adott partnerhez bankszámlaszám elmentve, akkor figyelmeztetett minket a rendszer. Mivel nem minden Partnerünknél volt releváns ez a funkció, így a Rendszerbeállításokon belül egy kapcsoló lett erre kialakítva, így Partnereink el tudják dönteni, hogy szükségük van-e erre a figyelmeztetési lehetőségre.
Blogcikkünk folytatásaként nézzük meg a 2.55-ös verzió újdonságait! Több Ügyfelünknél is felmerült annak az igénye, hogy a számlák esetében a kiegyenlítést tömegesen is el lehessen végezni: korábban is volt már erre lehetőség, de a számlák kijelölését követően, a Kiegyenlítés gombra kattintva az aznapi dátummal történt meg a kiegyenlítésük. Ez a funkció átdolgozásra került, hiszen most már ki tudjuk választani, hogy milyen dátummal történjen meg a bizonylatok kiegyenlítése, illetve megjegyzést is írhatunk a kapcsolódó panelhez.
A Raktár modulnál is hozott újdonságokat a D4S vállalatirányítási rendszer 2.55-ös verziója, mely azon Partnereink számára lehet kiemelten hasznos, akik alkalmazzák a sarzsszámokat raktárkezelésük során. A fejlesztés lényege, hogy a Raktár modul Statisztikák almoduljában új oszloppal bővült a Sarzsszámok kimutatása rész, ez az új, „Raktár” elnevezésű oszlop pedig egyből jelzi számunkra, hogy az adott sarzsszámmal jelölt termék melyik raktárban található.
A Termékek modulban is találhatunk újdonságot a 2.55-ös verzió kiadásával, ez pedig nem más, mint a „Statisztikák” elnevezésű menüpont új adatokkal történő kiegészítése egy adott termék adatlapjára kattintva. Lényege, hogy erre kattintva minden vonatkozó adatot egy helyen tudunk ellenőrizni termékünkről, többek között láthatjuk, hogy hány darabunk van belőle raktáron, illetve hol is találhatjuk meg pontosan a raktárban, nem is beszélve az árazás részről, ahol megjelenik a kis-, illetve kereskedelmi ár, vagy épp az egyedi ára. Többféle szűrési lehetőségünk is van az új funkciónak köszönhetően, többek között értékesítési és beszerzési oldalról is megtekinthetjük termékspecifikusan a vonatkozó kimutatásokat. Gondoljunk csak bele, hogy milyen hasznos újítás ez, hiszen például ha üzletünkbe belép egy ügyfél, keresve egy adott terméket, akkor néhány kattintással minden fontos adatot megtalálunk róla, így teljeskörű információkkal tudunk szolgálni vásárlónknak, ráadásul igen rövid időn belül. FONTOS! aki egyedi termék adatlappal rendelkezik, annak ezt az új fület külön rá kell tennie az adatlap kezelőben, amennyiben szeretné használni.
A továbbiakban szeretnénk rátérni a 2.56-os verzió egyik legnagyobb újdonságára, a fejlesztésnek köszönhetően immáron RFID-vel is lehet leltározni a rendszerben, tehát robot segítségével végezhetjük el ezt a nagy figyelmet és pontosságot igénylő folyamatot. A Raktárkezelő modul Szótárak részénél találhatjuk az ehhez kapcsolódó első fejlesztést: meg tudunk most már olyan raktárat is adni, mely RFID-s, a kapcsolódó adatlapon látható az új „Poi” elnevezésű kapcsoló, melyet aktiválva megjelenik egy „Helyek (Poi)” jelzésű fül, itt tudjuk megadni, kiválasztani a már előzetesen a rendszerbe felvitt helyeket, melyek alapján a robot leltározni fog. Ezek alapján raktárunk felosztható például bejárati részre, elülső vagy éppen hátsó részre, elnevezésük, felosztásuk Ügyfeleinkre van bízva. Fontos megjegyezni, hogy egy adott hely megadásakor robotunk szoftvere generál egy azonosítót (ID), melyet a „PoiID” mezőben tudunk rögzíteni.
Az új fejlesztés a raktári bizonylatokon is megjelenik (például kiadás, bevételezés, leltározás): ha olyan raktárat választunk ki a bizonylaton, ami RFID-s, akkor egy új, „RFID” jelöléssel bővül bizonylatunkon a Tételek rész, mely közvetlenül a „Raktárba” jelzésű oszlop előtt kapott helyet. Egy adott tétel kiválasztásánál ezt követően minden esetben meg kell adnunk az RFID „tag”-et, mely egyúttal az adott termék egyedi azonosítója, annyi „tag”-et kell megadnunk ahány tételt felvettünk a raktárba, tömeges hozzáadásra is lehetőséget biztosít a D4S rendszere.
A leltározás rész is átalakult ennek megfelelően, ha RFID-s raktárunkban szeretnénk elvégezni a folyamatot: az adatlapon látványos változás, hogy hozzáadásra került egy RFID „tag” azonosító. Ha például hat termékünk van az adott raktárunkban, akkor a raktári mennyiségre kattintva megmutatja számunkra a hat tétel kapcsolódó RFID „tag”-jeit. Szintén újdonság az adatlapon a zöld színnel jelölt „Adatok betöltése” gomb, melyhez előzetesen be lehet állítani a szükséges paraméterezéseket, amivel az adott ERP összekapcsolható az adott adatbázissal, a gombra kattintva a „Talált mennyiség” részhez töltődnek be az adatok (például, hogy hány darab RFID „tag”-et talált a robot, pontosan hol és mikor). Természetesen az új funkció használata előtt magát a robotot is be kell állítani, illetve megfelelően paraméterezni kell, de bátran ajánljuk Partnereinknek ezt az új fejlesztést, hiszen használatával jelentősen lerövidülhet a leltározás folyamata, illetve a begyűjtött adatok szempontjából is pontosabb munkát végezhetünk.
Azon Ügyfeleink számára, akik használják a rendszer Raktárkezelés modulját, fontos frissítés, hogy a Tételek résznél egy adott tételt kiválasztva, annak raktárválasztó részénél zárójelben láthatóvá tettük az adott raktárban található teljes készletet, hasonlóan, mint a 2.54-es verzióban részletezett polcos raktár esetében. Az új funkciónak köszönhetően egyből láthatóvá válik, hogy van-e az adott termékből raktáron és ha igen, hány darab, az újítás minden bizonylatra rákerült.
További hasznos újítás a 2.56-os verzióban, hogy a Cash-flow (Pénzügy modul), illetve a Terv-tény (Kontrolling modul) kimutatásokhoz is bekerült a projektszűrő lehetősége. Az új funkció segítségével a Cash-flow-ban található értékeket leszűrhetjük most már úgy is, hogy csak az adott projekthez tartozzon. Hasonló elv alapján pedig a Terv-tény kimutatásban is szűrhetünk egy-egy adott projektre vonatkozóan.
Reméljük az új funkciókat Te is hasznosnak találod! Amennyiben bármi kérdés felmerül a használatukkal kapcsolatban, keress minket bátran elérhetőségeinken és segítünk!
Copyright © Dream4sys Kft. 2025. | Minden jog fenntartva | Adatvédelmi tájékoztató | DREAM4SYS ERP