2025.06.16.
Megérkezett az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő D4S vállalatirányítási rendszer legújabb verziója (2.57), mely ezúttal is több újdonsággal, többek között új menüpontokkal frissítette a már elérhető funkciók listáját.
Az egyik legnagyobb újításnak örülni fognak azon Partnereink, akik webáruházat üzemeltetnek, hiszen most már be tudjuk állítani, hogy az egyes fizetési módokhoz, milyen szállítási költségek tartozzanak. Ez nemcsak funkciójában, de kinézetben is megújította a rendszert, hiszen az Értékesítés menüponton belül megjelent egy „Szállítási költségek” elnevezésű almenü. Az új menüpontra kattintva láthatóak azok a partnercsoportjaink, amiket korábban már beállítottunk a rendszerben, tagjaikat tetszés szerint módosíthatjuk. Egy adott partnercsoportra kattintva találhatjuk azokat a szállítási módokat, melyeket az Általános szótárelemekből generál a rendszer, mindig csak azokat hozza fel, melyek kapcsolója aktív a szótáraknál.
Megemlítendő a zölddel színezett „Globális beállítás” gomb, mely abban segíti munkánkat, hogy megnyomásával egységesen, minden partnercsoportunkhoz beállíthatjuk ugyanazokat az értékeket. Itt meg kell említenünk az „Öröklés” kapcsoló fontosságát is, hiszen azt aktívra kapcsolva az egyes szállítási költségek megöröklik a „Globális beállítások”-nál beállított értékeket. A szállítási költségek globális beállításánál megadható a pénznem, maga a szállítás költsége, amit a vásárlónak meg kell fizetnie, a felső ár, illetve súly határértéke is, az eladóra van bízva, hogy az egyes rendelési értékekhez milyen szállítási költséget rendel, továbbá beállítható az is, hogy milyen érték felett lesz például ingyenes a szállítás. Fontos, hogy a szállítási költségnek mindig tartalmaznia kell legalább egy korlátlan árat (például, ha 50 000 Ft felett vásárol bármilyen értékben, akkor onnantól ingyenes lesz részére a szállítás), illetve legalább egy korlátlan súlyt. Ha nem szeretnénk megadni súlyt, akkor mindegyik esetében be kell kapcsolnunk a korlátlan kapcsolót, ugyanez fordítva is igaz, tehát ha nem vesszük figyelembe, hogy mennyit költ a vásárló, csupán csak a csomag súlya számít, akkor az árak mindegyikénél beállítható a korlátlan kapcsoló.
Az új verzióban fejlesztésre került a Rapidlog logisztikai szolgáltatóval való összeköttetés is, ennek beállítását a Rendszerbeállításokon belül, a Logisztika API fülre kattintva végezhetjük. Újdonság itt a „Szótárak szinkronizálása” gomb, ezeket megnyomva átkerülnek a szolgáltatóhoz például a raktárak, fizetési és szállítási módok (így ha valaki csak a termékeket szeretné szinkronizálni, akkor nem kell az összes szótárelemet újrapárosítani). A korábban már ismert „Termékek szinkronizálása” gomb megnyomásával pedig többek között a megnevezés, vonalkód, termékkód, ár stb. Ezt követően a D4S rendszerében is össze tudjuk párosítani például egy adott raktárunknál vagy egy fizetési módunknál, hogy az minek feleljen meg a Rapidlog rendszerében. A folyamat következő lépése a rendelés beérkezése webáruházunkon keresztül, amit az Értékesítés/Vevői rendeléseknél követhetünk nyomon: ennek listanézetéből egy adott rendelés műveleti gombjainál találhatjuk a Küldemény lehetőséget, melyre kattintva feldobja számunkra a Rapidloghoz beküldött adatokat, itt bontható vagy éppen frissíthető a kapcsolódás.
Kisebb fejlesztés, de szintén érdemes megemlíteni újdonságaink között, hogy a tétel Excel import esetében a letölthető sablont kiegészítettük egy „Tételleírás” megnevezésű oszloppal, így már a tételünkhöz kapcsolódó leírást is tudjuk importálni ilyen módon.
Az árakkal kapcsolatban is tartalmaz egy nagyobb fejlesztést a D4S rendszer 2.57-es verziója, ennek lényege, hogyha változik egy terméknél a beszerzési ár, akkor automatikusan módosításra kerül az egyedi ár is annak megfelelően, ha a kapcsoló arra van állítva. Ez az új funkció azon Partnereink számára hasznos, akik termékeiknél egyedi árakat használnak, viszont arra is van lehetőség, hogy ez ne automatikus legyen minden Partnerünknél, erre született meg a már említett, új kapcsoló a Rendszerbeállítások/Termék fülön belül: megnevezése „Egyedi ár számítása” kapcsoló, mely Manuális, illetve Automatikus lehetőséget biztosít.
Az új árképzési funkció leginkább talán úgy szemléltethető, hogyha van egy kisker, illetve nagyker árunk, akkor az ahhoz kapcsolódó árszorzó hogyan alakul. Egyik leggyakoribb árképzési forma, mely a D4S ügyfeleknél is jellemző, hogy a beszerzési árra rakják az árrést, tehát az „Árrés választó” lehetőségnél az „Utolsó beszerzési árat” választjuk ki, ezt követően az árszorzó az „Utolsó beszerzési árra” fogja tenni a szorzót, ami az „Egyedi árak” résznél rögtön meg is fog majd jelenni. A fejlesztés lényegében erre irányult, hogyha kapcsolónk Automatikus-ra van állítva, akkor az ár módosulása beavatkozás nélkül elvégezhető legyen.
A D4S rendszerének egyik legkedveltebb funkciója az automatizáció lehetősége, mely szintén kapott most egy további fejlesztést a 2.57-es verzióban. A fejlesztés lényege, hogy a Rendszerbeállítások/Általános beállítások fülön belül megtalálható egy új mezőcsoport „Automatizáció” néven, ebben pedig egy új mező „Automatizáció forrás” megnevezéssel, itt lehet majd beállítani, hogy mi legyen az automatizáció forrása Profil vagy Rendszerbeállítások. Fontos megjegyezni, hogy a rendszerbeállítások esetén minden automatizációs beállítás vezérlése a rendszerbeállításokból származik, profil esetén pedig a bizonylattömbök a felhasználói profilban beállított alapértelmezések szerint. A gyakorlatban ezt úgy képzelhetjük el, hogy több telephely esetén a felhasználók profiljában be lehet állítani telephelyenként az alapértelmezett bizonylattömböket és mostantól, ha több telephelyen dolgoznak a munkatársak akkor, mindig azzal a tömbbel fog létrejönni a bizonylat, amelyik telephelyen dolgoznak. Az új kapcsolóval be lehet állítani, hogy úgy működjön, mint eddig, tehát a Rendszerbeállítások alapján vagy újdonságként a Profil beállításai alapján.
Kisebb módosítás a rendszerben, de szeretnénk arról is tájékoztatni Partnereinket, hogy a szállítólevélen módosult az általános sarzsszám megnevezés, mivel ez háromféle lehet, így a továbbiakban már Gyáriszám, Csoportszám vagy Sorozatszám fog szerepelni a bizonylaton, attól függően, hogy éppen mit használunk. Gyáriszám esetén például az alábbiakban jelzett módon:
Népszerű funkció a D4S vállalatirányítási rendszerben az Automata számlázás lehetősége, mely folyamatos szolgáltatásokra vonatkozó számlák kiállítása esetében jelentős időt spórol meg Ügyfeleink részére. Ehhez kapcsolódó beállítási lehetőség a rendszerben az úgynevezett varázskarakterek alkalmazása, melyekkel például a megjegyzésben olvasható havidíjak hónapját is automatikusan be tudjuk állítani, a szükséges paraméterezéssel. Az automata számlázáshoz most beállítottunk egy extra paramétert, *szamla.kiallitas_datuma|-4days|YYYY-MM-DD*, ez egy olyan lehetőséget biztosít számunkra, hogy például januárban még ki tudjuk ilyen módon állítani a december hónapra vonatkozó havidíjas számlákat. Az automata számlázás esetében ezen kívül egyéb módosításokat is végeztünk, többek között egy adott partnerhez kapcsolódó fizetési mód rendszerből való generálását is módosítottuk, továbbá, ha egyedi mező van a számlánkon, aminek van értéke (például szövege), akkor most már az is szerepelni fog az automata számlázásban szerepeltetett számlánkon. Biztatjuk Partnereinket, hogy bátran használják a számlázás ezen új fajtáját, hiszen jelentősen megkönnyítheti számlázási rutinunkat.
Szintén kisebb módosítás, hogy most már lehetőséget biztosít a rendszer arra is, hogy díjbekérőből előleg számla kiállítás esetén választási lehetőségünk legyen a dátumokra vonatkozóan: tehát lényegében ez azt jelenti, hogyha kiegyenlítik a díjbekérőt, és mielőtt elkészítjük belőle a számlát a végső kiegyenlítési dátum alapján, akkor a számla teljesítési dátuma automatikusan a díjbekérő kiegyenlítési dátuma lesz, ez természetesen manuálisan még módosítható.
Módosításra került a Partner tagság figyelése is: EU tagság esetén már nem kötelező az EU adószám megadása, hiszen előfordulhatnak olyan esetek, amikor egy cégnek nem kell rendelkeznie EU-s adószámmal, így a módosításnak köszönhetően vagy a sima adószám vagy az EU adószám kötelező megadását figyeli a rendszer a szállítói számlák esetében.
A 2.57-es verzióban az Adatlap kezeléssel kapcsolatban is találhatunk frissítéseket, az egyedi adatlapokat az Értékesítésre és Beszerzésre vonatkozóan már külön tudjuk venni, ez kinézetben is újítást jelentett, hiszen a menüpontunk megnevezése Értékesítés/Beszerzés lett, az adatlapok megnevezésében pedig már szerepel a Szállítói vagy épp a Vevői megjelölés is, megkönnyítve ezzel egy új, egyedi adatlap létrehozását.
Blogbejegyzésünk folytatásában a Termékek modulra térünk rá, ahol új menüpontunk van, mégpedig Termékböngésző megnevezéssel. Ez abban segíti munkánkat, hogy egy termékről egy helyen lássunk minden fontos információt (van-e készleten, melyik raktárban, milyen kóddal, megnevezéssel), mellyel Vásárlóinknak is gyorsabb tájékoztatást tudunk adni. Hasonló a gyorskeresőhöz, de nem teljesen egyezik meg a két funkció. Ha egy terméknek van egyedi ára, akkor például ebben a böngészési lehetőségben kiírjuk, hogy mi az egyedi ár megnevezése, például kisker ár, nagyker ár, stb. A Termékböngésző további fejlesztéseket is fog kapni, kiválasztható lesz például, hogy egy terméket milyen bizonylatra akarunk majd rátenni.
Fentebb említettük a gyorskereső részt, kapcsolódó frissítés, hogy egy termék adatlapján megadhatunk leírást, amire immáron a gyorskeresőben is tudunk keresni. Tehát ha teljesen eltérő a termékünk megnevezése, a leírás alapján akkor is meg fogja találni a rendszer gyorskereső funkciója.
Reméljük az új funkciókat Te is hasznosnak találod! Amennyiben bármi kérdés felmerül a használatukkal kapcsolatban, keress minket bátran elérhetőségeinken és segítünk!
Copyright © Dream4sys Kft. 2025. | Minden jog fenntartva | Adatvédelmi tájékoztató | DREAM4SYS ERP