2024.01.10.
Ismét rengeteg újdonság érkezett D4S ERP rendszeredbe, melyek működését részletesen bemutatjuk ebben a blog bejegyzésünkben. Olvass tovább és ismerd meg, hogyan működnek a számodra is rendkívül hasznos funkciók!
Az egyik legnagyobb újdonság a rendszerben az EPR díjak, más néven a környezetvédelmi termékdíjak használatának lehetősége. Azoknak a cégeknek, akik termékeit becsomagolják és úgy értékesítik őket, mindenképp hasznos funkció lesz, hiszen az ezzel kapcsolatos szabályozás 2023.07.21-től kötelező érvényű. Hol találkozhatunk a rendszerben a termékdíjakkal és hogyan lehetséges használni?
Első körben automatikusan lehet a termékdíjakat alkalmazni, tehát amit beállítunk egy adott termékhez, mint csomagolóanyag, a rendszer mindig azt teszi a számlákra. Akik tehát mindig ugyanabban csomagolnak ugyanolyan mennyiséget, azoknak ez tökéletes megoldás. A manuális, részletes bontásban történő termékdíj megadásának lehetősége egy későbbi frissítésben lesz elérhető.
Ha el szeretnénk kezdeni használni az EPR-t, először a Termékek – Szótárak almenüpontban kell feltölteni azokat a kódokat, amiket használnunk kell.
Ezután felugrik egy ablak, ahol meg tudjuk adni a termékdíj paramétereit.
Kiválaszthatjuk többek között a típusát, megadhatjuk a nevét, kódját, leírását és egységárát is. A leírás részben használhatunk úgynevezett varázskaraktereket is, melyek a termék valamely adatát jelölik, amit behelyettesít a rendszer a kiválasztott termékek alapján a leírásba majd a számlán. Erre láthatunk példákat a leírás mezőben. Amint elmentjük, része lesz a termékdíj szótár elemeknek az újonnan rögzített EPR díj. Fontos, hogy az aktív kapcsolót bekapcsoljuk, hiszen csak ekkor lesz elérhető a rendszerben.
A következő lépésben egy új termék létrehozásakor vagy már meglevő termék esetén az új fület kell használnunk a termék adatlapon, ez a Termékdíjak. Fontos, hogy ez az új fül csak az alapértelmezett termék adatlapokra kerül rá a frissítéssel automatikusan. Az egyedi, általad létrehozott adatlapokon nem lesz rajta, ezekre manuálisan kell rátenni amennyiben szeretnéd használni.
A példa kedvéért létrehozunk egy új terméket, amin keresztül láthatod a teljes működést. A Termékdíjak fülön kiválasztottam azt a csomagolást, amit létrehoztam Fólia néven, a rendszer azonnal betöltötte, hogy 1000 Ft-os egységára van és mivel megadtam neki, hogy 2 kg kell ebből az 1 db termékem becsomagolásához, így rögtön ki is számolta, hogy 2000 Ft lesz a csomagolás összes költsége.
A terméket a szükséges paraméterekkel elmentem majd létrehozok egy számlát ezzel a termékkel.
A számlán felveszem azt a terméket, amihez hozzákapcsoltam a termékdíjat. Magán a számlán nem fog semmi újdonság látszódni, de az előnézetben igen. Láthatóak a tétel alatt a termékdíjak tételesen, a számla alján pedig összegzésben is láthatjuk őket. Ahogy látható, nem adjuk hozzá a számla bruttó összegéhez a termékdíjakat, csak külön feltüntetjük az összegüket a végén.
A termékdíjakhoz kimutatásokat is tudunk készíteni, így sokkal könnyebb az EPR bevallási kötelezettségnek eleget tenni. Kibővítettük a Kontrolling – Kimutatási listák Értékesítés fülét, ahol láthatóak összevonva is az egyes tételekre vonatkozó termékdíjak, illetve számlánként tételesen is láthatjuk, hogy melyik számlán melyik termékdíj mekkora értékben szerepelt. Ezek is ugyanúgy működnek, mint a többi kimutatás, szűrhetők és exportálható a tartalmuk.
Ez az új bizonylattípus azoknak lehet érdekes, akik pénztárgépet üzemeltetnek és fontos számukra a kasszaforgalom nyomon követhetősége. Mivel a pénztárgépek össze vannak kötve a NAV rendszerével, így ezek a bizonylatok nem mennek be még egyszer a NAV-hoz, ebben a tekintetben hasonlóan működnek, mint a díjbekérők.
Létrehoztunk a blokkoknak egy új menüpontot, illetve listanézetet az Értékesítés modulon belül és beállíthatók hozzájuk bizonylattömbök, készíthetők egyedi adatlapok is. Nyomtatási képük nincsen, hiszen a hozzájuk kapcsolódó hivatalos bizonylatok a pénztárgépben elkészített és kinyomtatott blokkok.
A blokkok használata előtt mindenképp készíts hozzájuk kapcsolódó bizonylattömböt és készíts egyedi adatlapot amennyiben szükséged van plusz információkra. Ha ezzel kész vagy, utána az Értékesítés modulon belül kattints az Új blokk almenüre.
Ahogy a képen is látszik, a blokk adatlapja nagyon hasonlít a többi bizonylathoz, a fő különbség, hogy a blokkon nem kötelező kitölteni a vevő mezőt, hiszen nem mindig fontos, hogy kinek állítunk ki blokkot.
Továbbá a blokkhoz csak egy dátum, a kiállítás dátuma kapcsolódik. Fizetési módok esetében csak azok közül választhatunk, melyek azonnali fizetést eredményeznek, ennek beállítására pedig az Általános szótárak menüpontban van lehetőség. Amennyiben készen vagy a blokkal, úgy kattints a véglegesítésre, ilyenkor már nem tudsz módosítani a tartalmán és sorszámot is fog kapni. Ha a blokk egyedi sorszámát szeretnéd rögzíteni, arra használhatod a hivatkozás, megjegyzés mezőket vagy készíthetsz egy új egyedi mezőt erre a célra.
Listanézetben ezt fogod látni:
A blokk bizonylatokból származtathatsz manuálisan vagy automatikusan pénztárbizonylatot és iktatást is.
A következő frissítésekben kiegészítjük a blokk funkciót egy részletes kimutatással a kontrollingban és manuális/automata szállítólevél készítési lehetőséggel. Későbbiekben integráljuk a NAV API eNyugta interfészt, így a blokkos tranzakciókat automatikusan be tudjuk majd tölteni a rendszerbe.
Kattints a zöld plusz gombra és válaszd ki a Termékcímke opciót. Felugrik egy ablak, amiben megadhatod a sablon nevét, típusát, a méreteit és a megjelenítendő mezőket.
Amennyiben mindent beállítottál és elmentetted a címkét, bármikor visszatérhetsz listanézetből szerkeszteni, illetve itt is tudod megtekinteni, hogyan fog kinézni nyomtatásban. Kattints a címke műveleti ikonjai közül az utolsóra, ez biztosítja az előnézetet.
És hogyan tudod ezeket a vonalkód mintákat alkalmazni ténylegesen a termékeidnél?
Kattints a Termékek – Összes almenüpontra, ahol a termékeid listanézetét láthatod.
1. Jelöld ki a sor elején azokat a termékeket, amiknek szeretnél vonalkódot nyomtatni
2. Kattints jobb felül a vonalkód ikonra.
3. Válaszd ki, hogy melyik termékcímke sablont szeretnéd használni – ezt fogja alkalmazni az összes termék vonalkódjára.
Válasszuk a Teszt címke sablont, amit létrehoztunk az előbb.
Ha kiválasztjuk a sablont, behozza a termékek nyomtatási képét azok a beállítások alapján, amiket a sablon létrehozásakor alkalmaztunk. Innen már tudod is nyomtatni a vonalkódokat.
A kontrolling modulban több újdonságot is felfedezhetsz, mind a kimutatásokon belül és a kimutatási listákban is. Nézzük mik is ezek pontosan és hogyan érheted el őket.
Kiegészítettük a Kontrolling modul kimutatási listáit egy új szűrési feltétellel. Számla és raktár típusú kimutatásokál ki tudod választani, hogy mi alapján jelenítse meg a találatokat: kiállítás dátuma, teljesítés dátuma, kiegyenlítés dátuma. Rendelés típusú kimutatásoknál pedig a kiállítás dátuma és a szállítási határidő közül tudsz választani. Ez a plusz lehetőség megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a keresést, gyorsabban meg fogod találni, amit keresel.
Számlákkal és raktárral kapcsolatos lekérdezés:
Rendelésekkel kapcsolatos lekérdezés:
A Kontrolling – Kimutatási listákon belül a Raktárkezelés fül alatt új listák váltak elérhetővé. Mostantól tételes kimutatást találhatsz a szállítólevelekről, bevételezésekről, raktári mozgásokról és a gyártási bizonylatokról is, készletmegjelenítéssel együtt.
Ezek a kimutatási listák ugyanúgy működnek, mint az eddigiek, lehet bennük dátumra, raktárra szűrni, illetve bármelyik saját oszlopában is lehet keresni. Egyedi, részletes szűrőket is létre lehet hozni, melyek bármikor használhatók. A találatokat exportálni lehet akár excelben, akár pdf-ben, majd pedig ki is lehet nyomtatni vagy további számolások alapját képezhetik.
Copyright © Dream4sys Kft. 2024. | Minden jog fenntartva | Adatvédelmi tájékoztató | DREAM4SYS ERP