Jutalékrendszer kezelése egyszerűen a D4S erp szoftverben

Itt az új verzió és vele a jutalékrendszer!

2023.01.16.

D4S ERP rendszerünk legújabb frissítése már Nálad is elérhető. A sok újdonság közül szeretnénk megismertetni Veled a legfontosabbakat, a jutalékrendszert, a főkönyvi számok NAV felé való továbbítását és az új e-mail sablonokat!


Jutalékrendszer


Amennyiben már alkalmazod vagy a jövőben szeretnéd bevezetni dolgozóid értékesítés alapján történő alap vagy plusz díjazását, akkor ennek nagy hasznát fogod venni!

A fejlesztésnek köszönhetően kicsit átalakult a HR modulon belül a dolgozói adatlap felépítése és a Kontrollingon belül a Termékeladások statisztika is kibővült.


De hogyan is működik a jutalékrendszer? Nézzük meg együtt!

A HR modulon belül kattints egy értékesítő dolgozódra – fontos, hogy az adatlapján a besorolásnál be legyen pipálva, hogy Értékesítő/Üzletkötő.

Értékesítőid számára a jutalékot automatikusan számolja a D4S

Ezután kattints az új fülre, a Jutalékra, ahol a +Új gombra kattintva tudsz létrehozni új sorokat.

A jutaék beállítása egyszerű D4S ERP rendszeredben


Meg kell adnod, hogy milyen típusú jutalékot szeretnél adni, termékre/termékcsoportra vagy összes termékre vonatkozót és ennek megfelelően kiválasztani a konkrét értéket (1). Ezután ki kell választanod azt is, hogy partnerre vagy partnercsoportra, esetleg összes partnerre vonatkozóan megkapja a dolgozó a jutalékot (2). A jutalék típusa kétféle lehet, egyrészt profit, másrészt értékhatár (3). A profit esetében a jutalék abban az esetben jár az értékesítőnek, ha az adott termékek eladási ára a számlán nagyobb, mint az adatlapjukon szereplő alapértelmezett beszerzési ár. Ha értékhatár típusú a jutalék, akkor meg kell adnunk egy konkrét értékhatárt és ha azt az összeget eléri a számlán az adott termékek eladási árának összege, akkor kapja meg az értékesítő a jutalékot.


A D4S vállalatirányítási rendszerben lehetséges profit vagy értékhatár alapú jutalék beállításaAmennyiben a jutalék számítás fix alapú, a megadott összeget kapja meg az értékesítő, amennyiben pedig százalékos alapú, akkor a termékek alapértelmezett beszerzési és eladási ára közötti összeg megadott százalékát kapja meg (4). Be tudunk állítani a jutalékhoz kezdő dátumot és érvényességet (5), illetve tudunk megjegyzést is írni (6). A kezdő dátum korábbi is lehet, ez esetben visszamenőleg is kalkulálja a rendszer a jutalékot.

Fix vagy százalékalapú jutalékot adnál dolgozóidnak? Nálunk mindkettő működik!


Fontos szabályok a jutalékok beállítását illetően:

- ugyanolyan termékre/termékcsoportra és ugyanannak a partnernek/partnercsoportnak nem adható ugyanolyan típusú jutalék, ezt a rendszer piros háttérrel jelzi

- amennyiben a jutalék típusa eltérő, úgy a jutalékok összeadódnak

- abban az esetben, ha van egy jutalék egy adott termékre és partnerre, illetve egy másik jutalék egy termékcsoportra és partnercsoportra, ami magában foglalja az első jutalékban szereplő terméket és partnert, ez esetben az a jutalék jár, ami partnerre és termékre vonatkozik, ez minden esetben erősebb.

Ha megadtál mindent amire szükséged van, kattints a mentés gombra és innentől az értékesítőd megkapja a beállított jutalékot, amennyiben tételértékesítőnek választod ki a számlán. A tételértékesítőt minden esetben a bizonylat tételei között tudod megadni, amennyiben nem egyszerűsített táblára állítod a nézetet.


Értékesítőidet fontos feltüntetni a számlán, hogy elszámolható legyen nekik a jutalék


A következő fontos változás szintén a jutalékrendszerhez kötődik, ez a Kontrolling modul kimutatásaiban elérhető.


Kattints a Kimutatási listák almodulban az Értékesítés fülön levő Termékeladások statisztikára. Ide bekerült egy jutalék, jutalék pénzneme és egy nyereség oszlop is. A jutalék itt az alapján számolódik amit beállítottál a dolgozódnál, a nyereséget pedig a haszon és a jutalék különbsége adja. Ne felejtsd el, hogy ennél a kimutatási listánál a frissítés gombra kattintva fogod csak a legutóbbi számlákat és ezáltal a jutalékokat is látni a listában, így mindig érdemes ellenőrizni, mikor volt a legutóbbi frissítés ideje!

A kontrolling statisztikák között a jutalék is helyett kapott, így jobban nyomonkövethetővé válik értékesítőid teljesítménye


Főkönyvi számok továbbítása a NAV felé

Egy másik fontos fejlesztés a főkönyvi számokkal kapcsolatban történt, mostantól ezeket is átadjuk a NAV felé, amennyiben erre szükséged van és beállítod! Ezt a Rendszerbeállításokon belül tudod megtenni, az Értékesítés-Vevői számláknál az erre kijelölt kapcsoló aktívra állításával:




Ezen felül a Rendszerbeállítások Termék, illetve Partner fülei is bővültek: meg tudod adni, hogy a termékeidhez és partnereidhez alapértelmezetten milyen főkönyvi számok tartozzanak. Természetesen ezek a beállítások bármikor változtathatók, illetve az egyes termékekhez és partnerekhez más is beállítható egyedileg, hiszen ezen adatlapok is kibővültek.



Rendszerbeállítások:

 D4S rendszeredből a főkönyvi számokt is lehetőség van átküldeni a NAV feléA termékek főkönyvi számait tömegesen is be tudod állítani a D4S-ben


Partner adatlap:

Partnerekhez is hozzáadhatod a megfelelő főkönyvi számokat, könnyítve ezzel mindennapi munkádat

Termék adatlap:

A termék adatlapon létrehoztunk egy új fület, ahol a könyveléshez kapcsolódó adatok találhatók meg a termékkel kapcsolatosan, itt találod meg a főkönyvi számok beállításának lehetőségét is.

A termékek főkünyvi számait fontos megadnod, amennyiben szeretnéd, hogy a NAV-hoz ezek az adatok átkerüljenek!

Amennyiben beállítod minden termékhez és partnerhez a főkönyvi számokat, illetve aktiválod a beküldéshez a kapcsolót, automatikusan átmennek ezek az adatok a NAV-hoz. Amikor számlát készítesz és kiválasztod a vevőt, majd a tételeket hozzáadod, akkor a rendszer kitölti a tételhez a hozzá beállított főkönyvi számot attól függően, hogy a vevő belföldi vagy külföldi. Ezt akkor fogod látni, ha a nem egyszerűsített táblaként nézed a tételeket.


E-mail sablonok

Mostantól egyszerűen tudsz kiküldeni ügyfeleidnek fizetési felszólítást vagy egyenlegközlőt, hiszen létrehoztunk ezekre alapértelmezett sablonokat. A vevőszámlák listanézetében, ha kijelölöd a kiküldendő számlá(ka)t, akkor a fenti üzenet gombra kattintva felugrik az eddig már jól megszokott ablak, ahonnan eddig is ki tudtad küldeni az e-maileket.

Tömeges e-mailek kiküldésére is van lehetőséged partnereid részére


Az alapértelmezett sablon szövegeink jelenleg mindenhol egységesek és egyelőre nem módosíthatók. Így az alábbiakat tudod kiküldeni ügyfeleidnek az eddig is meglevő számla kiküldés sablonon túl.


Egyenlegközlő:

Egyenlegközlő készítése könnyedén a D4S ERP-ben


Egyenlegközlő-évzáráshoz:

Év végi egyenlegközlődet is elkészítheted D4S vállalatirányítási rendszeredben


Fizetési felszólítás:

Fizetési felszólításra sablont is készíthetsz, melyet a jövőben egyszerűen tudsz használni D4S vállalatirányítási rendszeredben

Kérdés esetén keresd Ügyfélszolgálatunkat a help@d4s.hu e-mail címen!